WMD:

WebmasterDersler

5 Haziran 2014 Perşembe

Özel Alan Adını Blogger'a Yönlendirmek

Fark ettiğiniz gibi websitemize özel alan adı aldık. Bunu yönlendirirken bayağı sorunlar yaşadım bu sorunların daha fazla yaşanmaması açısından bir makale yazayım dedim. Öncelikle bunun alan adı aldığınız şirketle fazla ilgisi yok tamam bazı şirketler size bu konuda kolaylık sağlar daha rahat yönlendirmenizi sağlar ama mantığını öğrenirseniz her şirkette yapabilirsiniz. Ben bu konuyu anlamanız açısından resimli anlatmaya karar verdim. Öncelikle ben alan adımı NS firmasından aldım ve ilk defa alan adı yönlendireceğim için aramaya başladım nasıl yönlendirebilirim diye ve bu yolla mantığını anlamış oldum.


1-Öncelikle alan adınızı satın aldıktan sonra Blogger Kontrol Panelinden Ayarlar bölümüne girip Temel bölümüne girmelisiniz.

Yayıncılık bölümünden  Blogunuz için üçüncü taraf bir URL ayarlayın bölümüne tıklayınız.
Açılan yerden metin bölümüne alan adınızı yazınız ama alan adınızın başında www olmasına dikkat ediniz. Daha sonra kaydet butonuna tıklayınız.
Evet daha sonra böyle bir hata verir bu hata size alan adının size ait olduğunu doğrulanması gerektiğini belirtir.Dikdörtgen içinde belirttiğim yerde iki satırda 4 farklı yazı var bu yazılardan ilk satırdaki www ve ghs.google.com herkes için aynı olandır. İkincisi ise sadece size özel olandır. Birincisi sürekli kalacak ama ikincisini doğruladıktan sonra kaybetseniz de sorun olmaz ben kaybetmiştim herhangi bir sorun olmadı o sadece doğrulama için. Peki bu kodlar nedir ne yapacağım derseniz bunlar CNAME kodlarıdır. Bunu alan adınızın  yönetim paneline gireceksiniz.

2-Alan adınızın yönetim paneline giriniz.
Gelişmiş DNS bölümüne giriniz.
CNAME kayıtlarını değiştir gibi bir buton bulup tıklayınız.
Böyle bir yer açılacak buraya aldığınız 1. ve 2. CNAME kayıtlarını yazınız.
Buraya kadar tamam ama şimdi de A kayıtları düzenlemeniz gerekmektedir. A kayıtları site adresinizin başında www olmadan girmesini sağlar.Mesela şimdi direk A kayıtlarını yapmayabilirsiniz ama siteadresiniz.com alan adınıza bağlanmaz sadece www.siteadresiniz.com girer bunu düzeltmek için A kayıtlarını girmelisiniz.
Tekrar blogger yönetim paneline döndükten sonra resimdeki gibi ayar talimatlarına tıklayınız.
 İkinci resimde gördüğünüz bölümden alt alan adı mı üst alan adı olarak mı kullanacağınızı seçiniz.
Ben üste alan adı seçtim. Seçtikten sonra 9.bölüme geliniz ve orada bulunan İP adreslerini Alan Adı panelinizde bulunun A kayıtlarına ekleyiniz.

Ekledikten sonra yaklaşık 24-48 saat içerisinde alan adı yönlendirmemiz tamamlanmış olacaktır.
Share it Please

ilkoynanis

www.webmasterdersler.com

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright @ 2013 Webmaster-Dersleri. Designed by Templateism | Love for The Globe Press